Pontos S

Natürliche Sportlichkeit

Das 43-mm-Gehäuse aus Edelstahl bietet eine Wasserdichtigkeit bis zu 200 Metern. Es verfügt über eine Aufzugskrone und zwei Drücker, deren Formen eine verbesserte Griffigkeit gewähren und den prägnanten Charakter des Chronographen unterstreichen. Der Lünettenring ist innen angeordnet und bietet einen originellen Kontrast zur gewöhnlichen Praxis. Neben seinen künstlerisch ansprechenden Vorzügen und seinem erhöhten Maß an Raffinesse und Reinheit gewährt dieses Design - für welches ein Patent hinterlegt wurde - einen optimalen Tragekomfort. Auf dem Zifferblatt fügen sich die Chronographenzähler in ein reizvolles Schauspiel der Harmonie, ohne um jeden Preis nach Originalität zu streben. Ihre Ablesbarkeit ist perfekt. Betrieben wird die in einer Palette verschiedener Farben erhältliche Pontos S durch das Uhrwerk Valjoux 7750 mit Automatikaufzug, dessen Leistungsstärke und Präzision sich über die Jahre bewährt hat. Die Pontos S ist ein absolutes Must-Have für Sport- und Tauchbegeisterte, wird jedoch auch diejenigen in ihren Bann schließen, die sich mit einer Zeit verbunden fühlen, in der sich Eleganz und Sportlichkeit zu einem Lebensstil gewandelt haben. 

 

GEHÄUSE
- Edelstahl, Ø 43 mm
- Schwarzer, kreisförmig gebürsteter Skalenring mit grauen, blauen, orangefarbenen oder roten Anzeigen
- Vertikal gebürstete Oberflächen im Gehäusemittelteil und an den Flanken der Bandanstöße mit polierter Lünette und facettierten Bandanstößen
- Gravierter Gehäuseboden
- Gewölbtes, entspiegeltes Saphirglas 
- Wasserdicht bis 200 m (20 ATM)
 
ZIFFERBLATT
- Schwarzes Zifferblatt mit Sonnenschliff 
- Spiralförmige Ausfräsung und Zähler mit satiniertem Finish
- Applizierte Indexe mit großflächiger SLN-Beschichtung für ausgezeichnete Ablesbarkeit beim Tauchgang
 
ZEIGER
- Diamantgefräste Zeiger mit großflächigem SLN-Bereich für perfekte Ablesbarkeit beim Tauchen
- Farblich abgestimmte Minuten- und Sekundenzeiger mit drehbarem Skalenring und Kronenring aus Aluminum

 

 

ARMBAND
- Robustes dreireihiges Edelstahl-Armband
- Farblich abgestimmtes NATO-Armband zusätzlich erhältlich
 
SCHLIESSE
- Doppelte Sicherheitsfaltschließe mit Glied zur Größenanpassung beim Tragen von Tauchausrüstung
- Edelstahlschließe mit NATO-Armband
 
UHRWERK
Überarbeitetes Kaliber Valjoux 7750 garantierter Qualität und Präzision
Kaliber ML 112 mit Automatikaufzug auf der Grundlage des Uhrwerks Valjoux 7750

 

 

FUNKTIONEN
- Anzeige der Stunden und Minuten durch Zentralzeiger
- Kleine Sekunde bei 9 Uhr
- Anzeige der Chronographensekunden durch Zentralzeiger
- 30-Minuten-Chronographenzähler bei 12 Uhr
- 12-Stunden-Chronographenzähler bei 6 Uhr
- Datumsfenster bei 6 Uhr
 
Frequenz: 28.800 Halbschwingungen/Stunde, 4 Hz
Gangreserve: 46 Stunden
Lagersteine: 25
Einstellungen: 3 Positionen nach vollständigem Aufziehen und nach 24 Stunden
Dekor: rhodiniertes Uhrwerk.

 

Bruno Collin

«Success must be caused»  

How do you define success?
To achieve your greatest dream. When I was a child I had two obsessions animals and fashion. To be a veterinarian, it’s seven years of study and an opportunity arose for me to work in fashion so I immediately took it.


Do you have a key sentence/motto about success?
"Success must be caused" During the turn of the century, urban fashion has become increasingly important and it was time to devote a magazine to this “kind” of fashion. A new market was born. 15 years later, it came to maturity. Today, we arrive in a market where borders between the haute couture and ready to wear are open. It becomes a real market.


What inspires you? And where do you find your inspiration?
Trips, people in the street. It’s often in the most eccentric poeple, those who dares, that you find ideas. Early adopters are easy to spot. Just hang around in festivals or in the trendy cafes. I also find my inspiration in vintage, second hand shops and flea markets. In the future there is always the past (we say that fashion repeats itself). Fashion often plays with the trends of the past.

Could you tell us about your success? What is the short-story of your success?
The history of WAD began 15 years ago. In 1998, fashion trends were reforming and many brands were confirming them selves. The cool to wear became a motto. It had to be comfortable. Many brands have rushed into this segment and WAD wanted to be their mirror. The only real obstacle: make sur people make the difference between urban fashion and street fashion. In people's minds it was the same thing. Urban fashion is more about mixing, a large market that brings together jeans wear, sportswear, all the emerging brands and designers. It’s the luxury sector that was the most reluctant to understand and accept it. But now they are all set! There isn’t any brands, on the market, that doen’t have its own jeans collection. There have been developments in the market and revolutions (Kenzo) I’m a product lover and I’m a collector of many products of urban fashion. I had the opportunity to associate myself with someone who loved images and who comes from fashion. We both created WAD magazine. My perseverance and my persuasion made me achieve my goals.

Do you have “5 rules” to follow and keep on being successful?
Not 5 but 3 rules:
- Open your eyes
- Travel, go out
- Be on the lookout for what's going on, be surrounded by the right poeple, follow the market, have a good address book.

 

Do you have a ritual that you follow everyday?
No ritual! Don’t expect, I like surprises.

What do you avoid to continue being successful?
Routine!

Do you have advice for the younger generations?
Speak English, to make sure to have no boundaries, be understood everywhere. Do not be shy and be curious.


How important is time in your life? And what does time represents for you?
I remember my grandmother telling me time is money. When I was little, she was talking to her hens to get good eggs: it means that you reap what you sow. You should never count the hours everything is important. There are no small things or big things in life. Do not miss anything. But you must always take the time to have fun live.


How do you deal with time questions in your work?
Unfortunately, I think that's my biggest flaw, I mismanage my time. But nobody is perfect.

How Maurice Lacroix is a natural continuum of your everyday life? What place does it have in your life?
When you work in the fashion you love beautiful things, beautiful objects. We no longer need a watch to know the time. There is the time on our computers or our phones. The watch is an accessory to refine a look. The watch is probably the first men's jewelry.

 

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